قانون سوم در بازی رولت

یک راهکار یا سیستم خوب بازی رولت بر مبنای واقعیاتی سخت، یا بینش‌هایی درست از گردونۀ رولت، استوار است. هر چیز دیگر فکر و خیال است. ابتدا باید حقیقتی را در بازی تشخیص دهیم. سپس آن را به‌طور گسترده تجزیه‌وتحلیل کنیم و بعد وقت سخت‌ترین بخش کار است: از آن بهره ببریم و سودآورش کنیم. گفتنش از انجام‌دادنش آسان‌تر است. اما بگذارید بکوشیم و ببینیم آیا می‌توانیم راهکار رولتی با قانون سوم بسازیم.

هر بازیکن رولت مجربی می‌داند که برای گردونۀ رولت غیرممکن است که در ۳۷ (یا ۳۸) دور تمام ۳۷ عدد را نشان دهد (یا ۳۸ عدد در مورد گردونۀ آمریکایی). آمدن ۳۷ عدد متفاوت در ۳۷ دور گردش گردونۀ رولت احتمالاً هرگز در تاریخ دور و دراز رولت اتفاق نیفتاده است. این قضیه نشان‌دهندۀ یک واقعیت ریاضی است.

این بینش تجربی، که می‌تواند با نظریۀ احتمال نیز به‌صورت ریاضیاتی ثابت شود، قانون سوم نامید می‌شود، و به‌طور کل چنین می‌گوید: در ۳۷ یا ۳۸ دور گردش گردونه، یک‌سوم از عددها (تقریباً ۱۲ عدد) ظاهر نمی‌شوند. یا برعکس: در ۳۷ دور گردش گردونه فقط دوسوم از عددها (تقریباً ۲۴ عدد) ظاهر می‌شوند. این باز بدین‌معناست که در ۳۷ دور گردش گردونه برخی از عددها باید چند بار بیایند. پس از تجزیه و تحلیل آماری از چندین هزار دور بازی رولت بر روی یک گردونۀ واقعی بازی، و نه با تولیدگر اعداد تصادفی، به‌طور میانگین به نتایج زیر دست یافتیم:

در ۲۰ دور گردش گردونه ۱۶ عدد متفاوت داریم و ۴ عدد دو بار ظاهر می‌شوند ــ در ۳۷ دور گردش گردونه به‌طور متوسط ۲۳ یا ۲۴ عدد متفاوت ظاهر می‌شوند، ۱۰ عدد دو بار ظاهر می‌شوند و ۲ یا ۳ عدد سه بار.

در ۱۱۰ دور گردش گردونه به‌طور میانگین ۳۵ عدد متفاوت ظاهر می‌شوند که از میان آنها ۲۸ عدد دو بار ظاهر می‌شوند، و از میان این ۲۸ عدد ۲۰ عدد سه بار ظاهر می‌شوند، از میان این ۲۰ عدد ۱۲ عدد چهار بار ظاهر می‌شوند، از میان این ۱۲ عدد ۶ عدد پنج بار ظاهر می‌شوند، از میان این ۶ عدد ۳ عدد شش بار ظاهر می‌شوند، و سرانجام از میان این ۳ عدد ۱ عدد هفت بار ظاهر می‌شود.

جدول نتایج بازی رولت

جدول زیر نتایج کامل ۱۱ دور گردش گردونه را به‌ترتیب نشان می‌دهد که برای کوتاه‌کردن جدول دورهایی که در آنها هیچ اتفاقی نیفتاده را از آن حذف کردیم. خواندن جدول آسان است: برای مثال در دور دوازدهم ۱ عدد دو بار آمده و در دور بیست‌ویکم ۱۶ عدد یک بار آمده‌اند و ۴ عدد دو بار.

جدول رولت

اگر منطق منطق آمارهای بالا را دریابید، آسان است که همین منطق را بر شرط‌های دیگر منطبق کنید، مانند شرط‌بندی استریتس، خطی یا حتی دوجینی. قانون سوم برای هر شرط‌بندی صدق می‌کند. امیدوارم که این بینش مختصر، برای امتحان‌کردن و به‌کاربردن راهکار و سیستم جدیدی در بازی رولت، الهام‌بخش‌تان بوده باشد. نیازی به گفتن نیست که همچو قانونی به ریاضیات بستگی دارد و هم در رولت واقعی فیزیکی هم در رولت آنلاین (منصفانه) معتبر است.

این مطالب را نیز ببینید!

رولت آنلاین

تفاوت‌های رولت زنده با رولت آنلاین

رولت زنده و رولت آنلاین اساساً از لحاظ تئوری مشابه هستند. اغلب بازی‌های کازینویی در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *