صفحه اصلی / آموزش بازی‌های کازینو / بازی رولت / فیزیک و ۵ مرحله برای شکست بازی رولت

فیزیک و ۵ مرحله برای شکست بازی رولت

بسیاری از بازی‌های کازینو را می‌توان به وسیله سیستم‌هایی که بر پایه ریاضیات پایه ریزی می‌شوند، شکست داد. این مسئله برای بازی‌ رولت هم صادق است. در این میان استفاده از بعضی از سیستم‌ها تنها در شرایط خاص امکان پذیر است و اکثریت آنها را نمی‌توان در مدت زمان طولانی استفاده کرد. زمانی که بازیکنان در استفاده از این استراتژی‌ها به ویژه بازی رولت شکست بخورند، بازی را می‌بازند و زمانی که این استراتژی‌ها به درستی استفاده شوندباعث برد بازیکن می‌شوند. یکی از این سیستم‌ها کسلگوکن نام دارد که یک کلمه آلمانی و به معنای « مشاهده » است که درواقع شیوه اجرای آن متناسب با نام روش است. در این روش باید به عوامل تأثیر گذار بر فرود توپ توجه کرد و از قوانین فیزیک برای پیشبینی مکان فرود توپ استفاده کرد. این روش به وسیله ادوارد تروپ پایه ریزی شد. او اولین نفری بود که توانست با کار کردن روی کامپیوترهای قابل حمل آنها را برای استفاده در بازی رولت و پیشبینی مکان فرود توپ روی چرخ قابل استفاده کند.
برای این محاسبات لازم است به نکاتی از جمله:
• نقطه رها کردن توپ
• سرعت اولیه توپ
• جاذبه
• سرعت اولیه چرخ
• میزان پرش توپ-چند بار توپ قبل از قرار گرفتن در یکی از خانه‌های چرخ می‌پرد

 مکان فرود توپ در بازی رولت

 مکان فرود توپ در بازی رولت

با استفاده از این برنامه، تروپ و همکارش شانون تنها لازم بود که سرعت اولیه توپ را در هر دور بازی محاسبه کنند. به همین دلیل لازم بود تا محاسبات انجام شده طوری باشد که قبل از اعلام متصدی چرخ برای متوقف کردن شرطبندی بتوان سرعت ابتدایی توپ را محاسبه کرد. در آن زمان استفاده از این نوع کتمپیوتر بر سر میز رولت مجاز بود ولی امروزه ما به اندازه آنها خوش شانس نیستیم چراکه استفاده از این سیستم الکتریکی کاملاً ممنوع شده است. با ممنوع شدن استفاده از این سیستم، بازیکنان مجبور بودند که بدون استفاده از هیچ وسیله‌ای موارد مورد نیاز را محاسبه کنند به همین دلیل روش کسلگوکن ابداع شد. این روش به اندازه سیستمی که در آن از کامپیوتر استفاده می‌شد، دقیق نبود ولی برای کسب سود در برابر کازینو کاملاً موثر بود. در استفاده از کامپیوتر برای پیشبینی نقطه فرود توپ مشخص شده بود که توپ در بازه ۵ عدد و یا ۸/۱ از چرخ فرود می‌آید. اگر بازیکنی ۱ دلار برای ۵ عدد مختلف شرطبندی کند، ۱۰۰% می‌تواند ۳۳ دلار در هر چرخش برنده شود. میزان سودی که دراین روش بدست می‌آید به اندازه سود بدست آمده در صورت استفاده از کامپیوتر نیست ولی همچنان داری میزان قابل قبولی است. اگر بازیکن میزان شرط خود را برای ۵ عدد به ۱۵ دلار افزایش دهد و میزان پرداختی به نسبت ۳۶ به ۱ صورت بگیرد، سود خالص در هر بار چرخش برابر با ۲۰ دلار می‌شود. این روش در صورت استفاده مناسب می‌تواند کاملاً قدرتمند عمل کند. باهم به نکاتی که باید در این سیستم اجرا کنید توجه می‌کنیم:

۱-نقطه رها کردن توپ

هر شخصی که مسئول میز رولت و چرخش چرخ باشد ویژگی خاص خود را دارد. امضای یک متصدی بازی رولت نحوه رها کردن توپ در بازی توسط آن شخص است. اولین مسئله مهم در این زمینه حالت و پوزیشنی است که این شخص توپ را رها می‌کند که معمولاً در تمام پرتاپ‌ها یکسان است. نقطه شروع در این جریان بسیار مهم است.

۲-سرعت اولیه توپ

با استفاده از اختراع شانون و تروپ، بازیکن می‌توانست با زدن یک دگمه میزان سرعت اولیه توپ و همچنین سرعت آن را بعد از یک دور چرخش کامل بدست آورد؛ همچنین در ادامه با استفاده از سرعت زاویه‌ای توپ نقطه فرود آن را می‌توانستند مشخص کنند. بدون استفاده از کامپیوتر بازیکن باید برای چند ساعت متصدی چرخ را قبل از شرطبندی زیر نظر بگیرد و با استفاده از زمان سنج زمانی را که برای یک چرخش کامل چرخ نیاز است محاسبه کند. به همین منظور باید برای بدست آوردن میانگین این زمان، باید مدت زمان لازم را برای ۱۰۰ چرخش را محاسبه کرد. میزان مسافتی که توپ در هر چرخش طی  می‌کند برابر با ۲πr است که در آن عدد پی برابر با ۳.۱۴ و r همان شعاع چرخ است. سپس با استفاده از معادله زمان/محیط= سرعت ، می‌توانید سرعت توپ را محاسبه کنید.

۳-جاذبه

با دانستن نقطه پرتاپ توپ و سرعت اولیه آن ، بازیکن می‌تواند مکان فرود توپ را تعیین کند. زمانی که توپ به چرخ برخورد کند با همان سرعت اولیه از چرخ جدا می‌شود و سپس تحت تأثیر جاذبه به صورت زاویه‌دار به حرکت خود ادامه می‌دهد تا اینکه روی یکی از خانه‌های چرخ توقف کند.

۴-سرعت اولیه چرخ

تعیین محل ورود توپ به چرخ تنها بستگی به سرعت توپ ندارد بلکه نیمی از آن مربوط به سرعت چرخ می‌شود. چرخ در حال حرکت است و در جهت مخالف حرکت چرخ، می‌چرخد. میزان سرعت چرخش آن همانند سرعت توپ بستگی به سرعتی دارد که متصدی چرخ آن را می‌چرخاند. به همین دلیل برای اندازه گیری میزان متوسط سرعت چرخش لازم است تا سرعت ۱۰۰ چرخش را اندازه گیری کنیم.

۵-میزان پرش توپ

آخرین چیزی که باید به آن توجه کرد میزان پرش توپ است که بستگی به تعداد خانه‌هایی دارد که توپ با عبور از آنها متوقف شده است. تعیین کردن این میزان بیشتر مربوط به هنر محاسبه کردن می‌شود و کار سختی نیست. مانند مراحل قبل این کار باید با مشاهده، یادداشت میانگین پرش‌ها و ثبت آنها انجام شود.
استفاده از فیزیک برای شکست دادن بازی رولت کاملاً امکان پذیر است ولی دارای پیچیدگی‌های خاص خود و صرف زمان برای تمرین کردن است. بیشترین اشتباهی که بازیکنان مرتکب می‌شوند این است که بدون تمرین و آمادگی لازم به کازینو می‌روند و شروع به اندازه گیری می‌کنند که در بیشتر مواقع با شکست روبه‌رو می‌شوند. بازیکن باید برای اجرای این روش وقت صرف کند و در خانه آن را تمرین کند و سپس آن را در دنیای واقعی کازینو امتحان کند.

این مطالب را نیز ببینید!

رولت آنلاین

تفاوت‌های رولت زنده با رولت آنلاین

رولت زنده و رولت آنلاین اساساً از لحاظ تئوری مشابه هستند. اغلب بازی‌های کازینویی در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *