صفحه اصلی / اخبار و پروموشن‌های کازینو / اخبار کازینوهای جهان / هفت نفر از بازیکنان موفق کازینو که کازینو ها را می برند

هفت نفر از بازیکنان موفق کازینو که کازینو ها را می برند

قمارخانه همیشه برای بازیکنان بازی‌هایش سودآور است اما همیشه در آنجا قماربازان حرفه ای هم هستند که می‌توانند کازینو را ببرند. اما آیا واقعا در آنجا قاعده‌ای وجود دارد که بگوید چگونه می‌توان کازینو را برد یا این فقط به دلیل عزم راسخ بازیکن و شانس محض اوست؟ در مطلب امروز می‌خواهیم نگاهی به ۷ نفر از بازیکنان موفق کازینو بیندازیم که به معنای واقعی قمارخانه‌ها را برده‌ا‌ند.

آیا واقعاً راهی برای بردن قمارخانه‌ها وجود دارد؟

هر قماربازی، خواه مشهور و یا قماربازان معمولی مانند ما و شما، همه با یک امید وارد کازینو می‌شوند. اینکه ما میبریم. نه چیزی کمتر، نه چیزی بیشتر. متأسفانه به دلیل محدودیت‌های کازینو، بیشتر قماربازان با از دست دادن پولشان قمارخانه را ترک می-کنند، چون بازیها ریاضی وار اینگونه طراحی شده‌اند. شما مقداری پول می‌برید و مقداری می‌بازید. به هرحال همیشه کسانی هستند که یک گام بیشتر برای تلاش و رفتن ورای محدودیت‌ها برمی‌دارند و اینگونه است که نامشان را به عنوان قماربازان بزرگ جهان مطرح می‌کنند.

 “اکثر قماربازان کازینو را با شکست ترک می‌کنند اما آنجا همیشه قماربازان موفقی هم هستند که محدودیت‌های کازینو را پشت سر گذاشته و برنده می‌شوند”

افرادی هستند که معتقدند می‌توانند با هوش و تقلب و زیرکی خودشان برنده باشند. هر کدام از آنان ممکن است از آن دسته قماربازان معروفی باشند که قمارخانه را با سود بسیار ترک گفته‌اند. امروزه بیشتر بازی‌ها مانند اسلات‌ها به بخت و اقبال محض بستگی دارند اما بازیهایی هم هستند که به مقدار مسلمی از مهارت نیازمند هستند و قماربازان موفق از آن به نفع خود بهره می‌برند. آن‌ها می‌دانند که چطور و چه زمان پول به دست بیاورند. پس بدون هیچ قیل و قال بیشتر بگذارید ۷ نفر از بازیکنان موفق کازینو یا بهتر بگوییم ۷ قمارباز معروف را به شما معرفی کنیم:

بازیکنان موفق کازینو

۷٫ رون هریس (Ron Harris)

یکی از ۷ بازیکن موفق کازینو و برنامه‌نویسی که برای قمارخانه‌ای در ایالت نوادا(Nevada)  کار می‌کرد و معتقد بود که می‌تواند ماشین‌های اسلات را شکست دهد. او از مهارت‌های خود برای گرفتن هزاران دلار از کازینوهای شهر لاس‌وگاس استفاده می‌کرد. او یک همدست هم داشت، رید ارول مکنیل (Reid Errol McNeal) و با هم شانسشان که یک در یک میلیون بود را امتحان کردند و یک جکپات ۱۰۰،۰۰۰ دلاری در بالی (Bally) کازینو در شهر آتلانتیک (Atlantic) واقع در ایالت نیو جرسی (New Jersey) را بردند. قمارباز حرفه‌ای کازینو می-دانست که کازینوها از کلاهبرداری او خبر ندارد بنابراین می‌توانست ثروت زیادی برای خودش به دست بیاورد. بعدها که مأموران اتاق او را در هتلش وارسی کردند، تجهیزات کامپیوتری، کتاب‌ها و نوشته‌هایی پیدا کردند که در آن جزئیات این که ژنراتور شماره-های تصادفی در  کازینوی بالی (Bally) چطور کار می‌کند نوشته شده بود. بعداً متوجه شدند که در واقع حرفه‌ی او آزمایش کردن دستگاه‌های اسلات در سراسر ایالت نوادا (Nevada)  بود و از وجود تراشه‌های کامپیوتری که توسط دولت تأیید شده بود و در کار او استفاده شده بود باخبر شدند. بعدها فهمیدند که او از دانش خود در دسترسی پیدا‌کردن به برنامه‌نویسی ژنراتور اعداد تصادفی کنوس (Kenos) استفاده می‌کرد و از تجهیزات ویژه‌اش برای دو‌برابرکردن محاسبات و بردن جکپات‌ها سود می‌برد. قبل از اینکه کار به دست همدستش بیفتد او قادر به پیش‌بینی نتیجه ماشین اسلات بود. هر دوی آن‌ها دستگیر شدند و هریس کار خود را از دست داد.

۶٫ دومنیک لوریجیو (Dominic LoRiggio)

وی که با نام‌های مستعاری مانند “مرد بازو طلایی” یا “حاکم” شناخته می‌شود، در طی سالها و ساعت‌های طولانی در بازی کرپس (Craps) و روی تکنیکControlled Shooting توانست پول به دست بیاورد. این تکنیکی است که به وی برای گرفتن رول-هایی که در بازی کرپس (Craps) احتیاج داشت کمک کرد. او تکنیک‌های دقیق کنترل تاس را توسعه داد که شامل جاگذاری تاس‌ها به روشی معین، محکم گرفتن آن‌ها و بالا انداختنشان در هوا به طوری که کنار هم باقی بمانند است. با این تکنیک ویژه می-توان منطقه پرتاب تاس را به تا حد ممکن آسان دید که مجاور دیواره پشتی میز کرپس  (Craps) است. او سپس گروهی را به نام رزبود (Rosebud) تشکیل و توسعه داد که به کازینوهای منطقه موسوم به نوار لاس وگاس (Las Vegas Strip) با روش پرتاب مخصوص خود هجوم بردند. قمارباز موفق، لوریجیو ادعا می‌کند که علی‌رغم گمانه‌زنی-های بسیار، این روش از طریق یک محاسبه‌ی‌ فیزیک ساده انجام می‌پذیرد. با گذشت زمان، او گروه را ترک کرد چون احساس می‌کرد که دیگران نمی‌گذارند که او به دلارهای بسیار دست پیدا کند و این زمانی بود که با یکی از قماربازان معروف به نام فرانک اسکوبلت (Frank Scoblete)شروع به همکاری کرد. آن‌ها تکنیک‌های خود را برای برنده-شدن هزاران دلار در کازینوهای مختلف به کار بردند درحالیکه هیچ کار غیرقانونی انجام نداده بودند.  به هر حال کازینوهای بسیاری اکنون افراد موسوم به Controlled Shooters ها را شناسایی می‌کنند و آن‌ها را مجبور می‌کنند که تاسشان را به شیوه ای متفاوت پرتاب کنند یا اینکه ریسک قرار گرفتن در لیست افراد ممنوع‌الورود به کازینوها را بپذیرند. لوریجیو در حال حاضر دوره‌های چگونگی پرتاب تاس رابرگزار می‌کند و به بازیکنان کمک می‌کند تا جزء بازیکنان موفق کازینو شوند.

۵٫ ایدا سامرز (Ida Summers)

ایدا خانمی که که اصلاً در یک نگاه نمی‌توانید باور کنید که یک متقلب در کازینو باشد. اما وی در دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی در حالی که ده‌ها هزار دلار از کازینوها جارو می‌کرد با استفاده از تر‌دستی و تقلب حکومت می‌کرد. او در Hand-mucking وCoolers  در میزهای بلکجک (Blackjack) مهارت داشت. این تکنیک شامل پنهان‌کردن یک کارت بود که قبلاً روی میز گذاشته شده و یا از بازی خارج شده بود. سپس از طریق یک تردستی به نفع بازیکن به میز بازمی‌گشت. ایدا فرد جذابی بود با ظاهری گیرا که به وی کمک می‌کرد هنگامی که کارت‌ها تعویض می‌شدند، حواس دیگران را پرت کند. زیرکی‌های وی به او کمک کرد که راهش را به لاس وگاس هموار کرده و او را بیشتر از پیش جسور‌تر کند. او بعدها شروع به اضافه کردن Cold Decks و Coolers به بازی کرد. ایدا قادر بود که حرکاتش را بی هیچ زحمتی و توجهی اداره کند و برای مدت زمانی طولانی شکست ناپذیر باقی بماند. او تبدیل به یک افسانه شد اما این تا قبل از زمانی بود که FBI او را دستگیر و به تقلب‌هایش در کازینوها خاتمه داد.

۴٫ لوئیس کولاوچیو (Louis Colavcchio) ملقب به سکه

کولاوچیو قادر بود که المثنی هرچیزی که از فلزات و سنگ‌های قیمتی ساخته شده بودند را بسازد و از این توانایی برای تبدیل شدن به یک قمارباز حرفه ای استفاده کرد. و در اواخر دهه ۹۰ میلادی در یک جستجو در ساختمان وی که توسط FBI انجام شد، هزاران ژتون اسلات جعل شده مورد استفاده در ده‌ها کازینو در سراسر شمال آمریکا یافت شد. اما سکه‌ها فقط جعل نبودند بلکه آنقدر خوب و واقعی بودند که با اصل آن تفاوتی نداشتند. قبل از اینکه قانون از تبه‌کاری‌های وی باخبر شود کولاوچیو توانست کازینوهای بسیاری را در وگاس نابود کند. و این اتفاق نیفتاد تا زمانیکه که مازاد زیادی از سکه‌ها در فهرست موجودی کازینوها در بخش‌های دیگر سایر قاره‌ها لو رفت و قانون فهمید که او سکه‌های بسیاری را نقد کرده است. مبلغ دقیقی که او نقد کرد هنوز نامعلوم است اما تخمن زده می‌شود که رقمی بین ۱۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار دلار بوده است. در دادگاه رسیدگی شکایتی رسید و کولاوچیو مجبور شد که به اجرای قانون نشان دهد که سکه‌ها دقیقاً چطور درست می‌شدند تا در آینده از تکرار این اتفاق در کازینوها جلوگیری شود.

۳٫ تیم بلکجک MIT

شاید یکی از مشهورترین قماربازان این یکی باشد. تیمی از درخشان‌ترین دانش‌آموزان تصمیم گرفتند که جمع شده و از سیستم‌های مبتنی بر آمار در بردن بازی بلکجک استفاده کنند. همه چیز از مؤسسه‌ی تکنولوژی ماساچوست (The Massachusetts Institute of Technology) شروع شد و کمتر کسی میدانست که آن‌ها روزی کارت شمارهای معروفی می‌شوند. آن‌ها آگهی‌هایی را برای دانشجویان به منظور پیوستن به تیم در اطراف محوطه کالج پخش کردند. کسانی که بعد قرار بود سیستم شمارش کارت را یاد بگیرند که درعین حال به آن‌ها برتری قابل توجهی را در قمارخانه می‌داد. ایده شمارش کارت بسیار جدید بود اما MIT آن را به سطحی کامل جدید کشاند. چیدمان تیم طوری بود که احتمال آن‌ها را برای دستگیر شدن کم می‌کرد و آن‌ها قادر بودند که فعالیت‌هایشان را از کازینوها به خوبی پنهان کنند. آن‌ها ساعت‌های متمادی را روی تکمیل کردن سیستم خود گذراندند و اعضای تیم مجبور بودند که قبل از رفتن به یک کازینوی واقعی، تست های خسته کننده‌ای را انجام دهند. سپس آن‌ها به حمایت مالی از طرف سرمایه گذاران نیاز داشتند و به کازینوهای وگاس با هزاران هزار دلار هجوم بردند. آن‌ها به مراتب بیشتر از انتظارشان معادل ۴۰۰ هزار دلار را در ظرف یک هفته بردند. در نهایت کازینوها متوجه تیم شدند و بعد از چندین برخورد قانونی، اعضای اصلی از تیم خارج شدند. عکس‌هایی که با پایگاه داده‌های مدارس به اشتراک گذاشته شد، منجر شد که تیم با سود ۵ میلیون دلار به کار خود پایان دهد.

۲٫ ریچارد مارکوس (Richard Marcus)

او یکی از موفق‌ترین قماربازان در تاریخ قماربازی در کازینو است و همه‌چیز از یک اعتیاد به قماربازی آغاز شد. او با ایده‌های شوم خود از یک زندگی در زیر پل تا تبدیل شدن به یک دیلر در بازی بلکجک و باکارات پیش رفت. او بهترین استراتژی رولت خود را “ساوانا (The Savannah)” نامید که شامل شرط‌بندی روی مبلغ کمی از از ژتون‌هاست، به عنوان مثال ۳ شرط ۵ دلاری برای اجتناب از هرگونه جلب توجه. اگر او برنده شود، مانند یک قمارباز متوسط هیجان خود را نشان می‌دهد. دیلر تعجب می‌کند که وی از این برد ساده اینقدر خوشحال شد و این زمانیست که مارکوس ضربه خود را می‌زند. سپس مارکوس دیلر را مطلع می‌کند که ژتون قهوه ای ۵۰۰ دلاری زیر ۳ ژتون ۵ دلاری بوده است و پس از چک کردن در آنجا چیزی بود که تماماً توسط مارکوس انجام شده بود و به نتیجه رساندن مانور دست را کاملاً سخت می‌کرد. متناوباً اگر مارکوس نمی‌برد، بدون اینکه کسی متوجه شود ژتون ۵۰۰ دلاری را برمی‌داشت. این حرکت برای کازینوها ناشناخته نبود، تفاوت این بود که مارکوس آن را وارونه انجام داده بود و کازینو به دنبال این نبود که او متوجه شود. در بهترین بازی‌هایش، او و همدستانش ژتون‌های ۵ هزار دلاری را زیر ژتون‌های ۱۰۰ دلاری قرار می‌دادند. البته در نهایت او دستگیر و محاکمه شد اما پس از آنکه تقریباً ۵ میلیون دلار سود برای خود جمع آوری کرده بود. او همچنین در کتاب‌های منتشر شده توسط خودش ادعا می‌کند که او هنوز در تقلب در کازینو دست دارد و هیچ وقت دستگیر نخواهد شد.

۱٫ ادوارد تورپ (Edward Thorp) بهترین در میان بازیکنان موفق کازینو

در نهایت، ادوارد تورب، حرفه‌ای‌ترین بازیکن کازینو برای تمام تاریخ و پدر شمارشگران کارت معروف. او سیستم اصلی را اختراع کرد و یک استاد ریاضی بود که دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته فیزیک و مدرک دکترا در رشته ریاضیات بود. بعد از اینکه یک دوست او را به کازینویی در وگاس معرفی کرد او به بلکجک خیلی علاقه‌مند شد و بعد-ها متقاعد شد که در برتری پیدا‌کردن و بردن کازینو یک راه ریاضی وجود دارد. او به‌طور گسترده بازی را مطالعه کرد و بیلیون دست بلک جک را برای کند‌و‌کاو بیشتر بازی شبیه‌سازی کرد. او یاد گرفت که کارت‌های کوچکتر برای دیلر باصرفه‌تر هستند و هنگامی که در Deck باقی می‌مانند، به بازیکن بازی می‌گردد و این بدان معنی است که آن‌ها باید بیشتر شرط ببندند. با استفاده از این شیوه تورپ محاسبه کرد که خود را می‌تواند تا ۵% سود در کازینو بالا بکشد. او و همدستانش به کازینوهای وگاس تاختند و آستر جیب های خود را با پول نقد پر کردند و از آنجائیکه او مخترع شمارش کارت به حساب می‌آمد، کازینوها کاملاً از تقلب او بیخبر ماندند. این تا آن زمان طول نکشید که او شروع به بردن مبالغ هنگفتی کرد و رئیسان کازینوها باخبر شدند که او می‌بایست تقلب کرده باشد. از او خواسته شد که کازینوهای بسیاری را ترک کند چون در حال بردن مبالغ بسیاری بود. در ۱۹۶۲ ترپ کتابی را نوشت که در آن جزئیات “سیستم ۱۰ شمارش” را آورده بود که تبدیل به یک برد فوری برای وی شد و ثروت زیادی را برایش به ارمغان آورد. او سپس کتاب دومش را نیز نوشت. بعدها دانش ریاضیاتش را در بازار سهام به کار گرفت و پول نقد بیشتری را به دست آورد و در نهایت یکی از اولین هفت نفری است که به تالار مشاهیر بلکجک وارده شده است.

این مطالب را نیز ببینید!

کازینو

کازینوهای دنیا | تجزیه و تحلیل کنترل رفتار در کازینو

رفتار در کازینو و کنترل برخورد با دیگران بسیار مهم است چراکه این رفتار در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *